مهم ترین اجزا و قطعات کامیون ولوو
نوشته شده توسط : قائمی

بحث مهم ترین اجزا و قطعات کامیون های ولوو که به میان می آید، ذهن افراد به سوی اصلی ترین اجزا همچون موتور، گیربکس، شاسی و دیفرانسیل می رود. اما درواقع، قطعاتی دیگر نیز وجود دارند که سبب به کار افتادن اجزای اصلی کامیون ولوو می شوند. به همین دلیل، نمی توان اجزای بزرگ همچون پیشرانه را جزو مهم ترین قطعات دانست. وجود برخی قطعات نسبتا کوچک همچون سیستم توربوشارژر، می توانند سبب حرکت و عملکرد بهتر کامیون ولوو شوند.

پمپ گازوییل
یکی از مهم ترین اجزا و قطعات کامیون ولوو، پمپ گازوییل است. شاید در ظاهر فکر کنید که وظیفه این قطعه تنها ساکشن سوخت از باک و انتقال آن به سیستم سوخت رسانی است؛ اما درواقع پمپ گازوییل کامیون ولوو می تواند سوخت گازوییل را با فشار زیادی به سوزن های فارسونگا به صورت پودر انتقال دهد. البته ناگفته نماند که سوخت گازوییل برای احتراق بهتر، باید به صورت پودر به سر پیستون پاشیده شود. به همین دلیل پمپ گازوییل با فشار بسیار بالا این سوخت را تبدیل به پودر می کند و آن را درون سیستم سوخت پاش افشانه می کند.

میل گاردان
میل گاردان، یکی دیگر از اجزای بسیار مهم کامیون ولوو و حتی دیگر کامیون ها محسوب می گردد. میل گاردان نیرو را از گیربکس کامیون دریافت می کند و آن را به دیفرانسیل منتقل می نماید. شاید در ظاهر میل گاردان تنها یک میله گرد ضخیم با دو عدد چهار شاخه باشد؛ اما وظیفه بسیار سنگین و مهمی را بر عهده دارد. به طوری که اگر وجود نداشته باشد، کامیون به هیچ عنوان حرکت نمی کند. البته میل گاردان کامیون های ولوو دارای انواع مختلفی از نظر طول و نوع چهارشاخه هستند.

توربوشارژر
یکی دیگر از مهم ترین اجزا و قطعات کامیون ولوو، سیستم توربوشارژر است. سیستم توربوشارژر همانند یک دستگاه مکنده و دمنده بسیار قوی عمل می کند و هوای حاوی کربن را از سر پیستون کامیون به بیرون هدایت می کند. وجود توربو شارژر سبب می شود تا دمای موتور کامیون همیشه در حالت نرمال قرار داشته باشد و علاوه بر آن، در جاده های سر و بالایی بتواند با قدرت و نفس بیشتری بالا برود. البته متاسفانه در کامیون های ولوو قدیمی این سیستم وجود نداشت به همین دلیل قدرت آن ها نسبت به کامیون های ولوو امروزی بسیار کم تر بود. ناگفته نماند که سیستم توربو شارژر قادر است قدرت کامیون را 80 الی 95 اسب بخار افزایش دهد.

پمپ باد
سیستم ترمز اکثر کامیون های ولوو، پنوماتیک (بادی) است. به همین دلیل نمی توان تنها از یک کپسول بزرگ باد برای طی نمودن یک مسیر بلند استفاده نمود چرا که ممکن است با چند بار فشردن پدال ترمز، کپسول باد تخلیه شود. پمپ باد کامیون ولوو به صورت چرخ دنده بر سر فولی میلنگ متصل می شود و هم زمان با موتور به چرخش در می آید. این امر سبب می شود تا کپسول های باد کامیون همیشه پر از باد باشند. همانطور که در بخش های قبل به آن اشاره شد، کامیون های ولوو از سیستم و قطعات بسیار مدرنی برخوردار هستند. به همین دلیل رانندگان می توانند با شناخت بهتر قطعات مهم و اساسی کامیون ولوو خود، از آن استفاده مفید تری داشته باشند.





:: برچسب‌ها: قطعات کامیون , لوازم یدکی کامیون ,
:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: